tisdag 29 november 2011

en onsdagslista.


Vad gjorde du för tio år sedan?
För tio år sedan var jag nio år och blev då för första gången storasyster till världens sötaste lilla kille. Egentligen var jag alldeles för rädd för att träffa honom eftersom jag tidigare lärt mig, under min ack så vackra barndom, att man inte riktigt pratar med folk man inte känner (detta var då mer tänkt att gälla knasiga vuxna och farliga män, antagligen även formulerat på annat sätt). Detta var även något jag sade till min mormor, om varför jag inte ville träffa min nyaste lillebror; "Jag känner honom ju inte...". När mormor klivit in på mammas rum sprang jag snabbt runt dörren där jag hoppades få stanna tills besöket var slut. Men ja, historian slutar självklart som så att även jag vågade kliva in, med en aning darriga steg. Sedan tog det inte långt tid förens jag vägrade släppa honom, han var ju så söt där han låg i min famn. Och han var ju dessutom min lillebror. Min alldeles egna.


Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sedan var jag 18 år. Jag hade då precis gjort min lagliga alkoholdebut och skaffat mig mig min absoluta favoritkrog. På första bilden skall jag precis gå in med mina alldeles egenbakade, gigantiska och färgsprakande muffins till alla födelsedagsgäster. Och på den andra ser vi en, för första gången, på tok för full Amanda med en White Russian i handen, blandad av Elina själv.


Fem snacks du gillar?
Dumleklubbor, brända mandlar, Corny, Salta apor & Zoo.


Fem sånger du kan hela texten till?
Countdown med Beyonce.
Socker med Kent.
I Got You Babe med Sonny & Cher.
Little Green Bag med George Baker.


Fem saker du skulle göra om du var miljardär?
Jag skulle skaffa mig en egen lägenhet. Sen skulle jag köpa mig massvis av grejer jag alltid velat ha, till den där lägenheten. Därefter skulle det säkert köpas hem en hel del kassar fyllda av diverse klänningar. Efter det skulle jag ge bort massa till behövande organisationer. Och till sist skulle jag skaffa mig en hel hög med flygbiljetter till något fränt land och bjuda med mig så många som möjligt.


Fem dåliga vanor?
Jag biter på naglarna, jag har hemska matvanor och jag har inte heller dom bästa sovvanorna. Jag kan ibland bli lite för orolig och jag är riktigt duktig på att vara den lataste någonsin.


Fem saker du gillar att göra:
Bara blunda och lyssna på mina finaste vinylskivor, pussa på Linus, vakna bredvid Linus, hälla över massvis med te i familjens literstora termos & bära med mig upp till mitt rum och att försvinna helt & hållet in i en film utan att ens lyckas tänka minsta annan tanke (precis som magi det där, skojar inte).


Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?
Ed Hardy, skinnbyxor (inte skinnkjol för den delen heller), polotröjor, Uggs eller Converse med klack.

Detta var då ännu en lista snodd av Sandra Beijer. Wopwop.

Inga kommentarer: