torsdag 16 maj 2013

fint med butiksarbete.

Innan jag hälsar mig själv välkommen tillbaka, till bloggen jag knappt håller vid liv, och speciellt tacka er för att ni fortfarande håller hoppet uppe om att "kanske kanske kommer amanda skriva snart igen" så ska ni få höra om en fin liten händelse som skedde på jobbet för någon vecka sedan.

En av stadens alla män, som under tidigare år många gånger synts till med nån flaska eller tre i famnen men som man nu oftast kan hitta under något spännande kommunalt arbete inom media (och ofta med ett större leende vill jag nog lova). Just den mannen kom in till mig sisådär halvtimmen innan stängning. "Tjenare, tjenare", sade han. Han presenterade sig och undrade om jag kunde göra honom en tjänst som skulle betyda väldigt mycket. "Jo, du förstår att min hund fyller 5 år idag, och bland det bästa hon vet är att riva upp paket", så plockade han upp ur väskan ett större gäng godisbitar från någon djuraffär, "skulle du vilja vara så bussig och slå in den här åt henne? Hon skulle verkligen bli lycklig!".

Hur skulle man kunna motstå? Klart som tusan att jag ryckte tag i godispåsen med ett glatt "ja herregud, självklart ska vi göra det, är det en födelsedag så får man ju rätta sig efter det?".

Mannen blev så jäklarns glad och visade upp himla fina bilder på hans hund. Han berättade att det var en blandras av just dom där hundraserna som dom allra flesta gärna tycker mer illa om; "Och det är synd att folk inte förstår att det är ägaren det kan vara fel på och inte alltid hunden, du ska verkligen veta att min hund är utan tvekan den snällaste av dom alla, hon älskar pussar och kramar, jag tycker om henne så", förklarade han. När jag lämnade över paketet med lite extra snöre, bara så hunden kanske kunde ha lite mer att riva i, tackade han mig så väldigt och önskade mig en trevlig kväll! När han lämnat butiken kunde jag bara inte sluta fundera över hur en sån liten tjänst kan göra en man så glad. Det enda han hade i planerna just då var att så fort som möjligt skynda sig hem till sin lilla hund för att fira hennes födelsedag. Så otroligt tjusig händelse som verkligen påminner mig om hur kul det är att jobba i butik då man träffar på så många människor dag ut och dag in.

Som sagt, vill passa på att hälsa mig själv välkommen tillbaka. Kan som vanligt inte lova att bloggens inlägg kommer förökas i en jäkla raketfart, men ska försöka berätta mer saker för er! Och tack för att ni stannar! Hoppas ni haft tjusiga veckor och månader!

2 kommentarer:

Maja sa...

Åh, jag tänkte faktiskt här om dagen att "Ska inte Amanda skriva snart igen" och så kommer det här fina?!

Malin sa...

Åh vilken fin liten historia. Vissa människor gör en bara så himla glad!