söndag 13 juni 2010

you complete me.

ni som känner mig vet att jag är this really huge fangirl av kärlek. låtar, händelser, bilder, berättelser, allt. har det med kärlek att göra så kan jag inte sluta le. speciellt när det kommer till filmer. då brukar det pirra i magen och det kan också hända att jag gråter lite. tänkte visa er lite. kanske ge er samma upplevelser. valde ut några stycken som jag tycker om. sen vill jag höra om filmscener fyllda med kärlek som ni tycker om.

Jerry Maguire i filmens slut kommer alla kärlekskort upp på bordet. en världsvacker scen som jag sett minst 50 gånger. Biverkningar: en värmande känsla genom hela kroppen samt en ökad hjärtstorlek med 80 %. minst. (länk)


Ghost en ruggigt romantisk och känd scen med Swayze och Moore. Och att Unchained Melody spelas i bakgrunden gör inte det hela mindre vackert. Biverkningar: en del tankeverksamhet över Swayze samt viljan att börja dreja. (länk)


North And South scenen visar en definition av kärlek i blickar. Biverkningar: en plötslig förälskelse för breda polisonger och brittiska. (länk)


10 Things I Hate About You vi vet alla att kärlek inte alltid är en gång på rosa moln. men det kan fortfarande vara jävligt vackert. som när kat läser upp sin dikt, riktad till patrick. Biverkningar: möjlighet till att tårar kan uppkomma. (länk)


When Harry Met Sally det är nyårsafton och harry berättar hur han verkligen känner för sin bästa vän sally. allt är bara fantastiskt, jättefint och supervackert. Biverkningar: en längtan till vintern och en varm hand att hålla. (länk)


Bridget Jones Diary finns inte så mycket att säga förutom att slutscenen är något av det bästa jag vet och något av det bästa jag sett. någonsin. Biverkningar: pirrighetsskratt. (länk)


The Notebook en uttjatad scen som är värd ännu mer. utan scenens dialoger vore det inte så mycket. Biverkningar: magpirr och en innerlig önskan om att själv en dag få höra/uppleva det. (länk)


The Wedding Singer har full förståelse till ni som tycker att det hela bara kan gå under ett namn: töntigt. men vem har sagt att töntigt inte kan vara romantiskt, vackert och riktigt underbart? Biverkningar: påminner om lyckopiller. (länk)

Inga kommentarer: