torsdag 29 april 2010

karlstad goes great brittian!

idag upplevde jag nog det bästa och finaste jag varit med om. till och med finare än haga i göteborg (dit jag en dag flyttar). kom med bussen till torget. mitt på plats står där hemskt många olika affärsstånd med brittiska flaggor på. gigansiska stora godisbitar, syldburkar, bröd, kringlor, ostar stora som stolsitsar, världens godaste salami och galet mycket annat. alla som sålde varorna pratade brittiska. kändes lite som himlen.

det fanns också tyska våfflor och pannkakor. fast det var inte riktiga pannkakor utan mer pyttesmå runda pannkakor med floursocker och nutella. köpte en liten bricka fylld av detta. 40 riksdaler. kanske lite dyrt. men värt. har aldrig ätit något så gott. har aldrig mått så bra. ville bara gå runt och le på största bästa sätt. hade dock ingen kamera med mig /sad face.

köpte en burk lemon curd för 50 kronor. fasligt dyrt men, vad kan jag säga. burken var fin. och brittisk. sen är ju lemon curd ruskigt gott också. springer ner till torget med mamma i dagarna. måste helt enkelt bara visa henne!

1 kommentar:

Lortig och använd sa...

L E M O N C U R D !
Herregud. Bjud hem mig på scones, jag bakar.