söndag 9 januari 2011

filmfestival 4.

under flera veckors tid har jag tillbringat mycket tid med Elina, Lisa, Wilhelm, Fredrik, Per, Robert P och David. tillsammans har vi anordnat en egen (gratis) filmfestival som kickades igång i fredags klockan 19. vi visade fyra kortfilmer och fyra långfilmer (Memento/Paris, Je T'aime/The 4th Kind/Children of Men). vi befann oss i stans lokala biograf, ARENAN, som har kring 165 platser. klockan 07 var vi klara och besökssiffrans topp hade legat kring 140 besökare. en ganska dundersuccé skulle jag tro, och alla verkade mer än nöjda. vi tar oss en titt över hur det såg ut vetja!

vi hade en popcornmaskin som gick för fulla rullen.

kring 1930 började vi släppa in alla (140) människor.





vi hade en (galet) billig caféteria. fanns lite allt möjligt för en femma.

och vi hade lyckats fått sponsorer från alla möjliga håll.

bovarna bakom spektaklet: lisa hultström.

bovarna bakom spektaklet: fredrik alfredsson.

bovarna bakom spektaklet: wilhelm forsnäsgård.

bovarna bakom spektaklet: per andersson.

bovarna bakom spektaklet: elina johansson.

bovarna bakom spektaklet: mig själv.

bovarna bakom spektaklet: david runqvist.

bovarna bakom spektaklet: robert p vuxen olsson

vi var nog hemskt nöjda med kvällen, natten och morgonen. efter dörrarna stängts väntade en rejäl städning. fick med mig 6 st brödlimpor, ost, två liter mjölk, juice och godis hem. tecken på att vi överskattade besökarnas hungriga magar i caféterian. men min familj blev väldigt glad. somnade kring åtta-tiden och fortsatte vara trött hela dagen. men kul hade vi!

nu ska jag lyssna färdigt lite på chet baker innan jag går och gör mig frukost. knasigt eftersom klockan har hunnit bli halv fyra. eller så är det bara lite äventyrligt.

Inga kommentarer: