tisdag 6 september 2011

en lista från niotillfem.


BRUKAR DU KOMMA I TID:
Både och. Jag kan absolut alltid och varje gång komma på pricken vid klockslaget. Men det är också nästan lite för lätt att dra benen efter sig och kanske stanna en stund bara för att lyssna på någon alldeles för bra låt. Eller kanske ta en till kopp kaffe fast man vet att man inte hinner. Eller att stanna och kramas lite extra med favoritgrabben även om man vet att man verkligen istället borde springa till bussen.

HAR DU BRA KONDITION:
Måste nog säga både och här med. Jag kan hålla ut länge och kämpa etc. Men springa långa kilometerspår gör jag bara inte. Den konditionen har jag nog aldrig riktigt lyckats hålla tag i. Fast det spelar ingen roll, det är ju inte ens roligt att springa långt.

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Idag när jag träffade Helena, Patrick och Elina. Vi sågs vid bryggan innan vi gick till ett fik där det köptes Chai-te. Alla påmindes om att vintern närmar sig och det kändes ändå ganska så mysigt!


HUR KÄNNER DU DIG NU:

Lite trött och lite hungrig, fast jag nästan precis ätit. Och alldeles för kramsugen.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Svart tror jag. Åh så tråkigt det lät.

BLIR DU BRA PÅ KORT:
Inte så vidare värst. Fast det är ju mest för att jag inte gillar att hamna på foton.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
I veckan på Gotland när mina föräldrar gifte sig.

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Inte alls.

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Absolut. Det var fint och så. Träffade Linus efter en vecka på Gotland. Kände mig så där kramig och kär som man brukar göra när man inte setts på ett tag.


DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:

Absolut färskpressad juice. Fast sånt gör man ju aldrig. Så kaffe.

KAN DU LAGA MAT:
Om jag vill. Brukar bli pasta och pesto. Himmelskt!

ÄR DU NYTTIG:
Har inga problem med att vara nyttig eftersom frukt och sallad och sånt trams helt enkelt är så fruktansvärt underbart! Men det blir lätt att man äter onyttiga grejer också. Åh så gott.

ÄR DU BLYG:
Nej.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
0945.

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Guitar Hero med Beatleslåtar. Hur kalasbra som helst!


VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?

Super Mario Bros, helt klart.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Tre stora starköl.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Ja.

JAG SOVER:
Gärna tills klockan blivit 1400.

VAD SA DU SENAST?
Något i stil med "är inte så jättesugen på glass. Fast jag kanske kan få smaka lite av dig?", när Linus frågade om han skulle göra en skål med glass till mig också.


VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?

Japp! Emmabodafestivalen, så sinnessjukt awesome.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Mamma.

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
En massagestol. Heaven!

HAR DU SNYGGA SKOR:
Inte så väldigt. Dom är så trasiga, allihopa. Fast snart får jag börja använda mina röda vinterkängor. Åh vad jag tycker om dom.

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
Linus. Det var när jag såg att vi försovit oss en aning.

HAR DU SOVIT I DIN EGNA SÄNG INATT:
Nej.

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Nej.


HAR DU KÖRKORT:

Inte än.

ÄR DU ENSAM NU:
Nej, sitter hemma hos Linus som spelar World of Warcraft. Själv ska jag nog sätta på Twin Peaks om si så där tre minuter kanske.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Att få sova så där lyxigt länge.

Inga kommentarer: