tisdag 23 september 2014

åtta favorithörn hemma hos mig.

Vi börjar i hallen där Döden i allra högsta grad försäkrar varenda en om att man alltid är välkommen åter. Bredvid hittar vi ett citat som jag blev tvungen att klippa ut bara för att det precis stämmer överens med vad jag brukar säga: "I framtiden vill jag bli mamma och mormor. Och regissör."

Väl inklampandes i det lilla lägenhetsrummet (alltså 19,6 kvm) hittar ni den finfina Stringhyllan fylld med te och böcker. Högst upp hittar man historiens mest älskvärda fiskare. Det är synd att han är så svår att leta rätt på över stadens loppisar alltså... men sökandet vilar aldrigaldrigaldrig!

Efter en närmare titt kan man enkelt se dom små djuren, fina tändsticksaskar och ytterligare en ståtlig fiskare som fanns att rädda vid en garageloppis på Österlen i somras. 

På golvet har jag två fina lådor med alla vinyler. Den röda fyndade jag på loppis för ett par år sedan. Historien över köpet blev för en kort stund högst dramatisk då jag så illa tvunget fick hålla tummarna för att ens få bära med lådan hem. Säljaren hade lovat bort den till en kund innan mitt ivriga jag sprungit fram. I väntans tider på den där kunden som så illa tvunget skulle köpa MIN låda rusade min mamma mot mig. Det visade sig att HON var kunden som sett till att spara lådan för min skull! 

På badrumsdörren hänger fem högst stiliga män på ett litet snöre. Det är egentligen visitkort tillhörande en ung konstnär i Malmö. Han måste ha trott att jag skulle dela ut dom till varenda en i min närhet, när jag i själva verket bara ville ha dom uppe för min egna skull... 

På kylskåpsdörren finns lite allt möjligt, bland annat mitt allra finaste kortlekskort som håller en lång ledsam/glad/lycklig/smått hemlighetsfull historia bakom sig. Bredvid hittar man världens bästa påhitt från världens bästa Jan Stenmark. 

På spegeln hänger ett hjärta som jag fick av min lillebror på dagen då jag flyttade hemifrån, till just den här lilla lyan. Min flytt var himla jobbig för honom eftersom jag plötsligt inte skulle bo kvar i huset med honom längre... Det här förblir nog mitt livs bästa present någonsin: Lycka till i framtiden. Glöm aldrig det förflutna (med det förflutna menar han sig själv då hans största rädsla var att jag skulle glömma bort honom... åh!)

Sist har vi ju då min lilla sänghörna som nu för tiden pryds så skinande och fint av min lilla Macbook som jag så underbart nog kan kalla min! Sen självklart min rävkudde, åh älskar rävar!

Inga kommentarer: