lördag 24 juli 2010

saker jag vill.

Vill flytta. Bjuda grannar på pannkakor. Lyssna på skrapiga Sinatravinyler hela nätterna långa. Dricka öl på uteserveringar. Bli smal. Äta godis tills jag mår illa. Börja träna. Laga mat efter ett matlagningsprogram. Bo i en liten ruggig och bohemisk drömlägenhet. Tända tusen värmeljus. Bjuda befolkningen på blommor. Äta nutella på macka. Bygga ett brygghus mitt ute på vattnet och bo lite där. Få en snygg hy. Köpa massvis med kläder. Bjuda okända människor på filmkvällar för att lära känna dom. Vill få jobb. Bo i London. New York. Bahamas. Göteborg. Månen. Paris. Irland. Dansa till jazz från 1930. Vara nöjd med mig själv. Framkalla bilderna från Arvikafestivalen. Köpa rullskridskor med fyra hjul. Få tusentals stålar. Lära mig munspel. Fika med Seth Rogen. Tända rökelser. Göra eget te. Bo granne med en pizzeria. Bo granne med en kinarestaurang. Bo granne med ett brödbageri. Lära mig att tvätta på riktigt. Visa egna filmer på bioduken. Köpa nya filmer. Lära mig att älska böcker. Bli bäst på att dansa. Somna till Pretty In Pink. Leva på 30-talet. Leva på 50-talet. Leva på 70-talet. Leva i framtiden. Aldrig dö. Bli ihågkommen när jag dör ändå. Dricka Rosévin med kompisar. Bjuda på stormiddag. Tatuera mig. Vara galen. Kasta flaskpost. Rädda världen. Vara som Hitgirl.

3 kommentarer:

Maja sa...

Åh. Söt. Mycket bra saker.

h sa...

hörru allt det där kommer säkert hända dig! det kan jag slå mig i backen på att det kommer göra

LISAHIHI sa...

jag tror nästan att allt det där kan bli möjligt. men vi kan ta en dag i taget. Vi kan börja med stormiddagen så får vi se vart vi hamnar sen :)