onsdag 1 december 2010

åtta saker om mig själv.

inspiration av agnes.

ett: jag är en väldigt glad människa och gillar allt och alla. ibland har jag hört att det lätt smittar av sig på andra. fast ibland vet jag inte om folk tycker att jag är för glad. jag kanske skulle vara lite försiktig...
två: jag blir aldrig arg. eller, det är klart jag blir arg. men aldrig så där arg så jag lägger på telefonen i örat, skriker eller slänger igen dörren med världens smäll. eller vänta, en gång gjorde jag faktiskt det. fast då öppnade jag dörren och sa förlåt. så jag tycker inte att det räknas riktigt...
tre: när jag var liten så ville jag bli städerska. eftersom städerskorna som arbetade på ett hotell i kuba kunde vika våra sängars lakan till alla möjliga djur så kändes det som det roligaste yrket i världen.
fyra: jag är väldigt bra på att prata i sömnen. eller att se saker i sömnen. eller att prata i sömnen fast jag är lite halvt vaken. min bror har bevittnat det sistnämnda ganska många gånger. jag kan prata om allt och ingenting. och angående sömnsynen; det vanligaste jag ser är spindlar som sakta åker ner från taket. men jag har tur, för bara jag drar täcket över ansiktet och räknar till 10 så är dom borta.
fem: jag har önskat mig fred på jorden när födelsedagsljusen blåsts ut, ända sedan jag var liten. jag tror att det nästan blivit som ett litet måste. varför bryta den vanan liksom? och dessutom, tänk om det skulle gå i uppfyllelse någon dag. jisses alltså.
sex: jag drömmer verkligen om att få bo i new york, i en mindre lägenhet med tegelväggar lite här och var, där jag kan ha urtjusiga kalastillfällen med vinylskivor, lyktor och amerikansk folköl.
sju: när jag gick på mellanstadiet började jag lyssna på ebba grön och jubla högt för anarkin. och så fortsatte det ända tills jag fick höra betydelsen bakom anarkin. till min förvåning fanns meningar som "men då får man ju råna och döda människor?"då började mina jubel sakna förvandlas till små viskningar som sen inte fanns kvar.
åtta: jag är livrädd för att växa upp och upptäcka att livet inte blev som jag alltid önskat, samtidigt som jag knappt kan vänta på att bli äldre...

Inga kommentarer: