tisdag 21 december 2010

listan som alla bloggar har.

min bästa vän är flera stycken. dom första jag tänker på är helena, elina och lisa. sen finns alla dom andra. jag har så hemskt många fina människor i mitt liv som är värda varenda pengacheck i världen. och det bästa är att man inte behöver vara deras bästa vän för att dom ska kunna vara mina. finner inte det som någon alls viktig grej. så, i det stora hela så tror jag att om man gör mig glad så är man en av mina favoriter. en av mina bästa vänner. jag bestämmer att det kan gå till så.
när jag borstar tänderna
brukar jag försöka borsta i takt. och nynna på någon låt i huvudet.
när jag lagar mat gillar jag att experimentera. fast det blir oftast lite fel.
jag är (lite) rädd för att göra saker som jag inte får för mamma och pappa. ibland vill jag vara en jättetuff rebell. fast det blir oftast inte så. det är precis som om dom skulle sitta på mina axlar och se allting.
den värsta känslan är att livet en dag kommer ta slut. och att därefter komma på att man aldrig vet när den dagen kommer. eller att någon jag tycker om ska försvinna. då försvinner nästan andningsförmågan.
den bästa känslan är dom gångerna när man, bara för någon sekund eller så, får känslan av riktig lycka som kniper tag i hela magen. fast den känslan kommer väldigt sällan. fick det härom dagen när jag pratade med en dunderbra vän.
jag är bäst på
att vara lat, att göra för mycket saker, att må kanon dagen efter och att drömma.
jag är sämst på
att låta facebook vara. och att stå på händer.
jag
lyssnar på musik från 1950, 1960, 1970, vispop, jazz, filmsoundtrack och riktig indiepop från hemliga garage i underjorden.
jag pratar
inte så mycket värmländska. och jag kan räkna till 10 på arabiska.

jag tycker om
att planera sommarens alla planer. även om alla inte blir av. oftast blir det en blandning av festival, tältning, corona, longboards, klänningar, sol, bryggor, skratt, lycka, musik och vänner.
kärlek är
varenda detalj. det finns överallt och man får en liten del av det varje dag. kärlek är världens vackraste även om det råkar riva sönder hjärtan ibland.
i somras
var varenda tur på longboarden en höjdpunkt på dagen.
sist jag grät tror det var när jag såg king kong, regisserad av peter jackson.
när jag vill tänka ska jag oftast sova. tänkte så mycket en gång så jag fick ont i huvudet.

när jag bakar äter jag för mycket smet och deg. så himla gott bara.
just nu tänker jag på fint det ska bli med jullov som sätter fart idag.
idag har jag
vaknat, ätit lite frukost och så. ska bege mig till bussen om tjugo minuter ungefär.

ikväll ska jag se film (egentligen plugga men det utvecklas säkerligen till ett dåligt löfte).
imorgon kommer jag sova riktigt länge och skriva i min loggbok för projektarbetet.

min mobiltelefon är trasig. ljudet är borta. men jag tycker om den ändå.
när jag vaknar på morgonen
är jag alltid för trött för mitt eget bästa. det är verkligen jobbigt.
om jag var ett djur skulle jag vara en björn tror jag. dom är så mysiga och lurviga. gillar tanken av att sova under höstlöven i varma grottor en hel vinter.

Inga kommentarer: