lördag 4 december 2010

julbrev till tomten.

Kära Tomten. Jag vet att du redan vet det här, men jag tänkte påminna dig lite extra. Eftersom julen snart är här så börjar det väl bli lite bråttom med önskelist-informationen, antar jag. Jag är så hemskt trött på min svarta väska av låtsasläder. Den blir bara längre och längre i axelbandet, fast jag gör den kortare. Och den har blivit lite hudfärgad lite här och var, eftersom bitar låtsaslädret hamnat på gatan. Jag vill ha en ryggsäck istället. Och ja, du vet vilken. Det är jag säker på. Men tänkte visa några tjusiga som jag hittat ändå. Här, här, här och här. Och dom är begagnade, så lite billigare (än i affären), lite trasigare och lite skitigare. Precis som jag vill ha den.

Kära Tomten, om du vill överraska mig i år så föreslår jag att du packar in precis en sån här väska.
Kära hälsningar, Parnassus.

Inga kommentarer: