torsdag 10 februari 2011

5 saker som jag gör.


1. När jag ska sova så måste jag ha en av täcket på örat. Eller, måste och måste. Det har bara blivit så. Jag tror att det blir lite som att man gömmer sig, fast ändå inte. Men man känner sig mer trygg. Och sen känns det mysigare också. Som en koja, fast igen - ändå inte.

2. Jag tycker om att dricka ut glasburkar. Det har jag gjort ända sen jag såg bilden här ovan. Fast jag vet att min pappa inte gillar det. "Det ser ut som om du dricker gift", sa han en gång. Jag slår vad om att han aldrig sett den där bilden...

3. När jag tittar på film så har jag märkt att jag tittar så himla mycket om människorna runt omkring. I filmen alltså. Statisterna. Hur dom går, vilka dom pratar med, om dom är glada eller ledsna eller stressade. Det är kul, för även dom gör ju ett skådespeleri och det är viktigt att det funkar bra det med. Men ingen märker ju någonsin dom stackarna. Tror att det är därför jag tittar så mycket på statisterna, så någon i alla fall kan märka deras insats. Testa, nästa gång du tittar på film. Det är faktiskt lite skoj.

4. När jag går i en trappa (inomhus, för där har man inga skor) så går jag alltid med tårna utanför trappsteget, så trappans kant liksom lägger sig mellan tårna och foten. Kanske detta låter knas för er som hatar fötter (vilket jag aldrig kommer förstå mig på, fötter är rysligt bra!) men det är min inomhus-trappgång och jag gillar den. Känns alltid som att man har ett stadigt fotsteg samtidigt som man vardagsäventyrar lite extra.

5. Jag bäddar helst inte sängen. Dels för lathet, absolut. Men dels för att jag inte finner det som viktigt. En obäddad säng är så mycket finare än en bäddad. Det ser övermysigt ut. Och varmt. Ah, varmt och skönt ser det ut att vara. Men när gäster vandrar in genom dörren så händer det att jag slänger täcket över sängkanterna så det ligger alldeles rakt och prima. Ibland. Titta bara på bilderna. Man vill ju bo så där.

1 kommentar:

h sa...

du är söti. har aldrig druckit ur en glasburk! ska testa.