tisdag 15 februari 2011

booksbooksbooks.


Idag kom det första av två paket, ända från Adlibris bokfabrik (jisses, det verkar inte finnas någon bok som dom inte har). Ni förstår, för några veckor sedan (när jag upptäckte att Adlibris i själva verket är värsta guldgruvan) bestämde jag mig för att bli en bokläsare. En bra bokläsare. Jag vill också kunna slukas av ord och meningar som någon författare från ett land långt borta suttit och knåpat ihop. Jag vill kunna dricka te och sitta på golvet i mitt rum i flera timmar, bara för att jag inte kan lägga ifrån mig den bok jag just då läser.

Jag kom också på, då när jag kikade omkring på Adlibris, att jag faktiskt aldrig köpt mig en bok. Jag har fått böcker av andra, men aldrig handlat någon för egna pengar. Är inte det i närheten av lite galet? Så nu har jag handlat böcker som jag tror att jag kommer tycka om. Böcker som berättar mer än bara en historia. Böcker som sprutar ut alla känslor i världen. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Böcker:
Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July
Norwegian Wood av Haruki Murakami
The melancholy death of oyster boy av Tim Burton
This is for you av Rob Ryan
Looking for Alaska av John Green

2 kommentarer:

Anonym sa...

looking for alaska! john green alltså, vilken kille.

dftba

em sa...

norwegian wood! <3 tänker på den nästan varje dag.