lördag 20 augusti 2011

om era stora och små drömmar.

För några dagar sedan så skrev jag det här inlägget om stora och små drömmar. Ni började kommentera och berätta om era drömmar, stora som små. Det var så fint att läsa och det skulle vara likt ett brott att inte visa:


Jag skulle vilja sätta mig på ett tåg, på väg mot ingenstans sedan hoppa av där naturen är sådär vacker så man får lite ont i bröstet. Sedan ska jag bjuda med alla i tågvagnen och bjuda dem på grillat, sen lägga mig under den stjärnklara himlen med någon söt pojke med ovårdat hår, låta han smeka mig mjukt på hjässan och räkna stjärnorna tillsammans. Åka till London och gå in på någon rökfylld pub och be om en pint med öl. Röka cigaretter och dricka latte på något café i Paris, sedan fråga en pojke med rufsigt hår och färgfläckiga kläder om ett par kyssar.
- Anonym


många av de sakerna du nämnde här ovan är nog det jag också drömmer om. men att gå på en the hives konsert och få bandmedlemmarna, prata med dem och kanske till och med bo med dem vore ju helt fantastiskt. att se mina homosexuella vänner träffa sin tonårskärlek och acceptera sin läggning helt vore också en fantastisk syn att se. att ha ett fint konditori i paris, ta bilder jag alltid velat kunna ta, och att bo på ett moln har jag också alltid drömt om (även om det där med moln är ganska svårt.. men man skall aldrig sluta drömma! även om det är svårt!) som Bob Hansson sa: "Det enda du är skyldig dina drömmar är att tro på dem."
- Li


Jag tänker otroligt lite på framtiden, största drömmen är nog att bli författare eller illustratör. Sen vill jag vara kär mest hela tiden och umgås med mina fina vänner. Jag vet inte... I maj (när jag fyller 18) eller senare ska jag tatuera mig!
- Nathalie


att killen jag älskar ska pussa mig och säga "du är så fin, jag tror jag är kär". Men det kommer aldrig hända.
- Anonym


Jag vill bli skådespelarinna. En som får spela i filmer, helst med Gary Oldman, Natalie Portman, Meryl Streep, Robert Downey Jr och Kathy Bates. Jag vill delta på Oscarsutdelingen och kanske bli nominerad. Jag vill skaffa mig det liv jag har drömt om sedan jag var nio år, och jag ska aldrig sluta kämpa för det.
- Anna


alltså åh vad bra! jag skulle vilja uppleva varenda liten grej som du nämnde! rym med mig?
- Anonym

1 kommentar:

h sa...

fint inlägg! jag tror bestämt alla kommer lyckas med det dom vill