tisdag 14 februari 2012

Kvällens enda sysslor:

1. Äta.
2. Kika på resväskan som ligger på golvet och bara anta att allt är nedpackat.
3. Boka "sista minuten"-biljett för morgonen.
4. Sova.

Klockan 03 stiger jag upp igen för att se över det sista och sen resa vidare till tågstationen. En vecka i Göteborg väntar där jag kommer gå en Baristakurs. Yep, aldrig fel med lite mer kaffe i vardagen. Linus följer också med, så det kommer tokäga! Och vi kommer bo hos Lisa och Jerry, några av världens tjusigaste filurer.

Säger säkert hej på något sätt under veckan. Annars är jag tillbaka efter den 22:e med massvis av iPhonebilder på ett av landets fagraste städer. Ta hand om er! Och under tiden får ni några gifs att pryda vardagen med: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

4 kommentarer:

filippa sa...

Åh, ha det så himla bra där nere! Vi ses ju när ni kommer hem på pizza deeeeejt :D

jonnaherou sa...

hej amanda!
jag tyckte din beskrivning på niotillfems blogg var himla fin. och så såg jag att du har både beatles & bob dylan med på din blogg. insåg att jag var tvungen att skriva! (och lite för att du bor i värmland och jag har växt upp på den den värmländska gränsen!)

Ida sa...

Amanda!
Jag hittade dig i mängden av finisar på Sandra Beijers blogg, och tänkte att den där tjejen vill jag prata med om allt och ingenting!
du kan skicka iväg ett litet mail och berätta om dagens funderingar?

Pussar och vårkänslor!
Ida

ida.morin(@)live.se

Ellas lyckokälla sa...

Hej Amanda, jag heter också Amanda, fast i andranamn. I förnamn heter jag Ella, just nu bor jag på ett berg i södra Tyskland och jobbar som Au Pair. Såg din brevvänsannons hos Sandra och efter att ha kikat runt lite på din sida känner jag att jag kanske borde presentera mig lite mer för du skriver så målande själv. Jag är tjugo år gammal och saker som jag gillar mest har med cyklar, kaffe, rävar, människor, färg och resor att göra. Jag går alltid runt med ett anteckningsblock i fickan för man vet aldrig när något intressant poppar upp och det beskriver min jobbigaste egenskap kanske bäst; jag är livrädd för att missa något. Jag har haft brevvän sedan jag var liten och läste Julia och har fortfarande det. När jag är hemma i Sverige skriver jag mina brev ibland på skrivmaskin.