söndag 12 februari 2012

turning 20.

Den tredje mars är det återigen dags för mig att hålla i den årliga traditionen man brukar kalla Födelsedag. 20 år blir jag den här gången och min käraste mor har, i omgångar, bett mig om att skapa någon sorts lista över vad jag helst vill finna i som inslagna paketen. Så självklart ordnar jag fram en sån. Fast, egentligen har jag gjort två listor (eftersom jag inte kan bestämma mig).

En vinröd fjällräven. Jag har såklart redan min käraste blåfärgade, men skulle så gärna vilja utöka min lilla rävfamilj med en ny medlem (ps: hittade ingen fager bild på en rödfärgad så använd fantasin när ni betraktar bilden här över). Även, som alla andra gånger, en grön fjällrävenjacka för alla kommande sommarkvällar med lite kyligare temperaturer.

Pengar. Inte så konstigt, brukar oftast vara standardgrejen att önska sig. Presentkort från stadens finaste affärer mottages också med glädje.

Bridesmaids på DVD. Seriöst världens roligaste film. Vill ha den i hyllan och se den, på riktigt vis, precis när jag helst känner för det.

Lord of the Rings Extended. Japp, alla tre tack. Det är dags nu, efter att ha tokälskat filmerna sedan den första början. Det finns så många gånger som jag velat poppa in filmskivorna i DVD-spelaren, när jag sen tyvärr kommer på att jag inte ens äger dom. Viktigt är att det blir alla extended-versionerna. Dom bästa versionerna.

Te och kaffebönor. I Mitticitty, stans tjusigaste galleria, finns en av mina absoluta favoritaffärer där dom säljer så mycket te och kaffe att man egentligen helst skulle vilja bo där.

Internetkontanter. Klänningspengar härifrån och rullskridskopengar härifrån.

Stora koppar för te och kaffe skulle också tokäga. Gärna lite annorlunda sådana, med många färger eller mönster. Många olika och ingen som liknar någon annan. Även muggar från Penguin Books uppskattas, ganska så fruktansvärt mycket! Har en redan, fast det är ju ungefär femtio för få. Här finns några få, annars finns fler på massa engelska sidor.

Min andra lista består egentligen bara av en grej: Endast insatta pengar på något nytt, spännande sparkonto som alla kommer gå till min framtida tågluffarresa kring europas alla spännande platser. Drömmer lite lagom om en sån resa precis varje dag. Den som vill får gärna bidra med allt från 10 miljoner riksdaler till kanske en enkel liten guldtia - allt tas emot med största glädjen.

Inga kommentarer: