fredag 13 april 2012

om roliga arbeten.

Vi hoppar snabbt vidare till lite roligare saker som hänt i min vardag. Jag har fått sommarvikariat på NWT, i packsalen, där tidningarna packas och skickas ut till rätt bilar. Även här började jag med tre provjobbsnätter (ja, det är nattjobb) som på Waynes, men för en lön samt ett OB-tillägg. Här fick jag skriva på papper om anställning och försäkring två olika gånger, samt ett ungefärligt schema att hålla mig till. Så nu har jag hunnit jobba 8 pass och lärt mig en hel del om fabrikens maskiner. Två veckor framåt kommer jag jobba mån till fre tillsammans med en hel del bra arbetskamrater som jag trivs så väldigt med. Majoriteten är självklart den typiska fabriksmannen på 50 år, med kulmage och snus under läppen. På nätterna äter vi Müsli och läser tidningarna vi tryckt. Totalt är det 13 stycken olika. Efter sommaren finns det chans till heltid samt halvtid vilket jag har god chans att få om jag bara visar mig duktig. Så mitt avslutande på Waynes kunde nog inte blivit så mycket bättre, än en anställning på NWT.

Jag har också blivit kontaktperson. Senast igår träffade jag tjejen som uppdraget gäller tillsammans med hennes mamma. Vi pratade om varandra i lite över en timme och hon påminner mig så otroligt mycket om mig själv som barn. Hon älskar att äventyra, busa, klättra i träd och simma länge under ytan. Hon tycker inte om sin musiklärare eftersom hon bara spelar musik från när hon var ung, "typ från 1960-talet, och ingen av oss vill liksom höra Peter Jöback". Hennes favoritämne i skolan är Svenska och hon tycker det är väldigt skoj att shoppa loss. Hon älskar att titta på film och att prata i timmar om vad som än kan dyka upp i skallen. Jag tror att vi kommer ha det riktigt roligt tillsammans!

Inga kommentarer: