måndag 18 juni 2012

Moonrise Kingdom.


Försökte skriva ett hejdundrandes långt inlägg om hur fantastisk Wes Anderson är som filmregissör, hur allt han skapar på något sätt alltid och helt naturligt lyckas hålla sin inom ramarna för både "perfektion" och "magi". Men fick sudda ut och skriva om, fundera på meningsbyggnader och vad som var mindre värt att säga. Fick liksom inte till det, inte alls. Så sammanfattar det hela med att jag, på torsdag, äntligen ska få se hans nya filmskapelse Moonrise Kingdom. Jag har längtat för länge, åh så länge att man nästan inte minns hur det var innan man längtade. Men på torsdag, ja då jävlar.

1 kommentar:

Jennifer sa...

Åh, Amanda! Jag såg den igår och satt trollbunden heeeela filmen lång. Att det var min första Wes-film någonsin gjorde det än bättre eftersom jag nu har massvis att se på hela sommaren av honom!!! Den var så bra att jag dog lite. Så jag åkte bums hem och slog på Rushmore som också var helt fantastisk!!! Du har något att se fram emot på torsdag, det lovar jag dig dyrt och heligt :)