fredag 21 maj 2010

jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

"Foten trillar förbi och sedan tillbaka, stryker honom försiktigt över tårna på vänsterfoten. Det spritter till i huvudet då han tittar upp och möter hennes blänkande ögon, stora som femkronor. Han rodnar, varsnar hur det hugger mjukt i hjärtat."

"Jag tänkte på dig hela dagen idag. Att jag skulle träffa dig på kvällen. Minen du skulle ha när du mötte mig. Sättet jag skulle öppna munnen på när vi pussades, lite halvöppet, så att du skulle ändra dig mitt i pussen och göra det till en kyss. Hur vi skulle gå ner längs gatan, vilka skyltfönster vi skulle stanna framför och vilka vi bara skulle gå förbi. På alla människor som skulle se oss och undra vilket roligt ställe vi var på väg till"

"Jag flyr in i dig och du flyr in i mig. Det får inte bli så att vi bara byter sida. Jag vill att du ska vara där när jag kommer, annars drunknar jag."

i väntan på bussen efter skolan, tog jag mig en tur till skolbiblioteket för skydd mot regnet som öste ner. lånade en fantastisk bok som hette jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket och som är skriven av gunnar ardelius OCH som var utläst efter en och en halv timme. antagligen definitionen av "streckläsarbok". den berättar historien om den där första kärleken och det allt är så hemskt fint! nu ska jag lyssna på min kärlekslista på spotify och fundera lite över när jag ska läsa den igen.

Inga kommentarer: