onsdag 11 januari 2012

om era favoritdofter.

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om mina absoluta favoritdofter. Och några av er valde att också dela med er om era olika favoritdofter vilket var jättefint att läsa om. Tänkte att vi skulle höra om dom tillsammans...


"Havsluft, grannkatten när hon legat och solat på altanen, sköljmedel, nybakade kanelbullar, regn på varm asfalt, pojkar som luktar gott, parfymen mamma hade när jag och min lillebror var små (har köpt en ny flaska av den nu, som luktar tryggt och barndom), bebisar och dofter som lockar fram andra fantastiska minnen (finns ett gäng duschkrämer, parfymer, drycker, maträtter som väcker alla möjliga fina reseminnen)"
- Evelina


"Min gamla mahognybåt Vineta, som jag växte upp i på somrarna. Den luktar dynor och såpa. Response Shampo, mina föräldrar tvättade alltid mitt hår med det när jag var liten. Min syster luktar gott, hon jobbar på Lush! Alltid när hon har varit hemma så luktar det som att en hel Lushbutik dragits igenom huset. Jag gillar hur Stockholm luktar, och jag gillar hur utomlands luktar. Jag gillar hur min brors bil luktar, den luktar min bror och Vanilj Wonder Baum"
- Li


"Farfars garage, saffran, utomlandsdoften och doften av honom. Håller med dig om att tvättstugor luktar så himla gott också. Och sommarregn mot asfalten"
- Maja


"Hår med saltvatten som har torkat, svalberg, jordnötssmör, Miss Cherie - Dior, pappas gamla jacka, Earl Grey te, lukten av mina två vänner, flygplatser, varm asfalt, barnålar och jordgubbssaft"
- Anna


"Joels nacke på morgonen"
- Filippa

"Åh, bästa listan och finaste bilderna! Håller ju med dig om typ alla grejer (varför tycker vi att bensin luktar gott förresten?), och sen luktar hallon, vedboden i vår sommarstuga, parfymen som mamma använde, Karlstad när Löfbergs gör kaffe, nybakat bröd och kokande jordgubbssylt så himla gott"
- Sara

Inga kommentarer: