söndag 1 januari 2012

2012, om man får bestämma.



Den 3 mars fyller jag 20 år. Ska se till att ha det helt jävla underbart och fira lite så där rejält mycket, allra först med fina släkten för att dagarna efter slå till på stort med en alldeles förtjusande tillställning tillsammans med mina bästa polare. Min senaste riktiga fest gick under temat "Kändisfest". Jag var utklädd till Jennifer Lopez och var 11 år.


Efter att jag klivit ur min tonårsperiod kommer jag glatt vandra in på stadens Systembolag. Äntligen blir jag kvitt folkölshyllan, även om folköl fortfarande står sig högt på min lista över "goda partydrickor".


Jag ska skaffa mig ett heltidsjobb så jag kan tjäna pengar precis som alla andra människor. Jag kommer kunna köpa så tokigt många roliga grejer och överraska med massvis av presenter. Faktiskt det roligaste som finns. Jag kommer kunna spara undan massvis och kanske till och med packa väskan för ett par småresor.


På tal om småresor så var det ett litet snack om London tillsammans med mina favoritbrudar (och möjligtvis våra grabbar om dom skulle känna att London faller i deras smak). Kanske i april eller så. Så det vore bra med några månadslöner faktiskt.


Jag ska försöka hinna med lite festivalande det här året. Emmaboda är redan planerat då jag faktiskt redan har en biljett undansparad. Men att äventyra på Hultsfredsfestivalen skulle inte sitta helt fel, samma gäller Putte i Parken eftersom Kent står som en av bokningarna.


Jag ska öppna körkortsboken och se till att bli en laglig bilförare. Eftersom mitt lämp går ut i oktober måste jag se till att ordna det här fort. Sen är det nog inte alldeles för fel att ha körkort under sommaren. Det kommer äga.


Jag ska hitta världens finaste lägenheter och flytta. Kanske blir det någon ny stad, vad vet jag?







Jag ska vara mer kär än någonsin och hitta på världens bästa äventyr med Linus. Jag ska komma på fler idéer inom den dokumentära filmens värld. Kanske skaffa mig en egen kamera eller hitta någon att låna. Jag ska försöka hitta på nya grejer att göra, skaffa mig tokmånga upplevelser och vara så in i helvetes jävla lycklig. Har ett helt år på mig, så det ska nog gå bra. Och skulle det nu vara så att 21 december faktiskt bjuder alldeles givmilt på jordens riktiga undergång så finns det väl inte så mycket mer tid att förlora?

Inga kommentarer: