torsdag 26 augusti 2010

en lista.

10 FAVORITER
Färg: Den mörkröda färgen på min skjorta.
Mat: En ruskigt god pasta med någon tjusig röra till.
Musik: Bob Dylan. Och strofer från 1970-talet.
Film: Finns flera tusentals. Men tröttnar aldrig på 500 Days of Summer. Är det cheesy att skriva den?
Bok: Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius.
Sport: Baseball tror jag. Har alltid velat spela.
Årstid: Sommaren.
Veckodag: En riktigt bra lördag.
Glassmak: Polkagris. Lätt.
Tid på dygnet: När man fortfarande är pigg och vaken långt efter spöktimmen när lp-skivorna snurrar så vackert.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Mysig.
Smak: Mjök.
Kläder: Nyköpt, randig onepiece. Vill leva resten av mitt liv i den.
Bakgrund: Tunna 40-talsfönster.
Nagellack: Inget.
Tid: 1700. Prick.
Omgivning: I min gäststuga på en höstlövsfullproppad tomt. Serietidningar på väggen. Glasburkar i taket. Filmhögar så långt ögat når.
Irritationsobjekt: Värk i hälarna. Kan knappt gå rakt.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Ja.
Varit med i radio: Många gånger. Och en hel intervju en gång faktiskt.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Mamma, pappa och mormor.
Du tycker om: (Bara tre?) Mamma, pappa och lillebror.
Du inte gillar: Adolf Hitler, Jimmie Åkersson och en lärare (vågar inte säga vem).

2 VAL
Kaffe eller te: te.
Vår eller höst: vår.

1 ÖNSKAN:
att jag kommer in på DI när jag söker.

Inga kommentarer: