onsdag 4 augusti 2010

the end is near.

sista dagen med cambridge. sista dagen med enbart milkshakes. på fredag morgon äter jag faktiskt frukost. tuggar, river och drar. mmmmmm. längtar. har saknat. om jag får välja, kommer det se ut så här på frukostbordet:


minipannkakor med nutella (plus floursocker om jag får bestämma).

hårt bröd med perfekt kokta ägg och krydda. små tomater, fetaost och pesto vid sidan.

mjölk med müsli eller andra speciella flingliknande ting.

mackor med gul och röd paprika toppad med persilja plus fetaost och philadelphiaost.

hjärtformade minipannkakor med bär.

rostade bröd med en kolosal bärblandning.

ännu mera bär i skål med en blodapelsin vid sidan om.

och några fler bär i skål plus mackor med bananer.

så, jag antar att det är nu det börjar på riktigt. att regelbundet motionera med några promenader och att äta himla bra och nyttigt. men det gör mig inget. kan faktiskt tänka mig att sträcka på benen i någon halvtimme per dag eller att lägga mig ner på golvet och pumpa några enkla situps. och det finns faktiskt ingen anledning till att kryssa bort grönsaker och frukter på inköpslistan. ska ner några kilo till. närmare omkring fyra. ser fram emot det!

1 kommentar:

W sa...

Okej har en tanke: Indiana Jones, filmhistoriens coolaste äventyrare, är helt galet bra på att hitta skatter, treasures liksom, långt inne i djungel, och i öknen och på alla ställen.

Amanda, världens bästa bildhittare, är helt galet bra på att hitta bilder. Sånna där sjukt snygga och vackra och bra bilder som man bara tänker "åh vilken bra bild". Sånt är du förbaskat bra på. Du hittar liksom bild-treasures.

Tanken som jag nyss förklarade slår mig rakt i ansiktet varje gång jag vandrar över din blogg.
Nu vet du. Tja.