onsdag 15 september 2010

bloggutmaning: dag 19-23.

Day 19 – Another picture of yourself.

En bild. Letade. Fann. Arvika 10. Elina och jag.

Day 20 – The meaning behind your blog name.
Hörde att man skulle vara ärlig. Jag har härmat en. Totalt härmat. Rakt av. Ända skillnaden är att hon finns på blogg.se och jag finns här. Men ibland kan jag känna att jag hade mina orsaker... Tänk er att sitta i flera timmar och bara testa bloggnamn efter bloggnamn, men att ingenting fungerar. Antingen är det fult eller så är det upptaget. Och man vill kanske inte heta "insohisfch883329919iusdnck" och sedan skita i allt. Nä, så jag härmade. Bara för att det kändes som ett så enkelt namn (och att jag var lat).

Day 21 – A photo of something that makes you happy.

Är riktigt ruskigt trött och orkar faktiskt inte att lägga ner mig idag. Får man säga så? Förlåt. Men bilden kommer från nian. Vi ska precis ta kortet för vår styrelse. Jakob var pirat. Jag körde på troll-grejen. Hade sytt ihop de röda hängselbrallorna hos mormor. Tyckte om vår styrelse. Blir nog lite glad ändå, nu när jag skriver om det.

Day 22 – A letter to someone who has hurt you recently.
För att följa bloggutmaningen, till punkt och pricka (som jag lovat)... betyder det att jag måste koka ihop ett låtsasbrev till vem som helst? För, det finns inte någon som har sårat mig. Ingen. Kommer inte på en enda. Måste ju betyda att jag bara känner en hel del fantastiska människor?
Började att skriva ihop ett låtsas-"jag är så ledsen för det du gjorde"-brev, men det funkade inte. Tyvärr. Eller, vänta... jag tar tillbaka det där "tyvärr:ett". Det är väl kanonbra att ingen sårat mig? Win.

Day 23 – 15 facts about you.
Jag har simmat med vilda delfiner. Jag har vandrat omkring i pyramiderna. Jag är en, på riktigt, drömmare-drömmare. Jag är livrädd för att inte lyckas uppnå det jag vill i livet. Min ena framtand är egentligen halv och överklistrad finns en plastbit från tandläkaren. Jag drack inte en enda droppe alkohol innan 18 års ålder. Jag känner mig tom utan min almanacka. Jag älskar min lillebror mer än något annat. Jag skulle vilja vara en riktig superhjälte i smyg. Jag skulle vilja ha ett blått och ett brunt öga för jag tycker att det är så himla gulligt. Jag vill ha fräknar på heltid. Jag äter ketchup på fiskpinnar. Jag önskar ibland att jag var mer rebellisk. Jag dricker alltid folköl på fester för att det är godast. Och... film är det bästa jag vet.

1 kommentar:

Lortig och använd sa...

<3 <3 du är bäst. Arvikabilden gör mig varm i hjärtat. Och jag har också alltid velat ha olikfärgade ögon.