söndag 19 september 2010

cykelägare.

i fredags gjorde jag världens bästa impulsköp. jag blev en cykelägare på 20 minuter. utan att det ens var bestämt. köpte en begagnad och fräsig surfcykel på ventilen, på herrhagen. bytte den mot 400 kronor, och fick fram- och baklampa på köpet. är nöjd. väldigt nöjd. äntligen kan jag också cykla fram och tillbaka, hit och dit och runt flera varv.

fast jag ska måla den. men vet inte hur. har ni förslag? hur ska jag göra min cykel till världens personligaste färdmedel? en sak är spikad i alla fall. det ska stå "parnassus" på. så är det tänkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Just vad jag tänkte i natt när jag inte kunde sova, att det skulle vara coolt att det står Parnasus på delen mellan ramen och stången. Kära Mamman skriver ju så fint. Hon kanske kan göra en fin skiss som du kan kopiera. Sedan är jag gärna med på övrig målning med förslag eller pensel!Stor kram/Mormor