måndag 18 april 2011

jag hade hoppats på något, hoppats på något.


Tänk. Nu på fredag intar Herr Håkan Karlstad och jag har en biljett. För första gången ska även jag få stå klämd bland gråtande fans och sjunga högt till låtar man aldrig glömmer. Ska köa på riktigt också. Ni vet, precis som alla andra gör när dom vill ha en plats längst fram. Längtar.

Om jag fick vara med om det här, då skulle jag nog varenda cell i min kropp börja bubbla som dom godaste sockerdrickorna man kan hitta. Sorgligt nog har jag fått höra att han inte spelar Nu Kan Du Få Mig Så Lätt på den här turnén. Men jag kan inte sluta hoppas. Låtsas att jag inget vet och bara hoppas. Blir lite halvt tårögd varje gång jag hamnar på 4.20 i klippet. Note to Håkan himself: om du skulle se det här, snälla. Spela låten är du snäll. Jag skulle bli så glad. Ha en fin dag också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

inte för att vara besserwisser men det är på fredag han spelar hoho och vi två köar tillsammans PUSS

Fanny sa...

Jag var på hans spelning i mars och å spelade han Nu kan du få mig så lätt som sista låt!!! Han kanske gör det nu också, hoppas för din skull :) Ha det bäst, Håkans konserter är alltid grymma

sofia sa...

han spelade nu kan du få mig så lätt då jag såg honom, och har hört att han gjort det på de flesta andra ställen också. :)
aprilhimlen däremot har han skrotat. och det är rätt surt.

Evvis sa...

Jag var på Håkan i mars när han var i Jönköping. Helt fantastiskt. Så himla studsig och pepp och sjungig och underbar kväll.
Måste dock säga att vi kom precis när han började och det var gött det med. Tveksamt om jag ville stå allra längst fram vid de gråtande fjortisarna ändå. Studsandet ersätts då lätt med att man blir klämd.
Vi satsade på mitten and it was awesome!

josefin mandarin sa...

Åh underbaraste Håkan! såg honom i västerås, det var så fint så fint.

(ville också höra nu kan du få mig så lätt, men som tröst köpte jag den fina tröjan med texten på.)