söndag 21 november 2010

i min handväska.

dag 03: I min handväska.
Jag har för det första ingen handväska. Antingen så bär jag omkring på en tygväska eller på någon lite större sidoväska. Fast för det mesta kan man se mig med min svarta och stora väska i låtsasläder. Den rymmer alltid mer än vad man tror. Nästan lite som Mats guldbyxor. Finns ingen människa som kan ens gissa att hans brallor innehåller världens alla pengar. Önskar att min väska var precis så.

Jag är ingen typisk väsktjej. Det jag alltid plockar med mig är:

1 nycklar
2 plånbok
3 almanacka
4 penna
5 mobiltelefon
6 ipod
7 något nytt för dagen

Sjuan beror helt på vad jag ska göra eller vad jag känner för att ta med mig. Men jag har märkt att jag alltid lyckas ta med något extra för dagen. Som en termos fylld med te eller glögg. Brukar vara en av grejerna som tas med under vintrarna.

Inga kommentarer: