lördag 20 november 2010

you keep saying you've got something for me.

ps pressade på shuffle på spotify och den här började spelas. från mig till er. god lördag kära ni!

kom på för några dagar sedan att jag påbörjade en 30-dagarslista som aldrig nådde längre än till... kanske dag 17? Felet var väl att man skulle visa så mycket på bilder. Och jag har inte direkt någon använd kamera. Vet knappt vart den är. Så ju fler dagar som gick, desto mindre dagsbloggande blev det. Skäms lite. Som alla andra gånger när jag inte gjort det jag lovat här.

Så fann jag en ny och kortare lista hos Agnes som kändes enklare. Tänkte att jag skulle göra ett försök, med start från idag. Så, tio dagar framåt kommer ni att få lära er lite mer om mig. Låter det som en bra deal? Jag hoppas det.

dag 01: Presentera mig själv.
dag 02: Min första kärlek.
dag 03: I min handväska.
dag 04: Min tro.
dag 05: Mitt bästa skämt.
dag 06: Min bästa vän.
dag 07: Ett ögonblick.
dag 08: Mina föräldrar.
dag 09: Mina syskon.
dag 10: Det här upprör mig.


dag 01: Presentera dig själv.
Så, jag ska alltså presentera mig själv. Känns nästan lite spännande. Jag heter alltså Amanda Olivia Björklund, döpt i Guds hus. Håller mig dock inte till den kristna tron, även om jag dagligen vandrar omkring med mitt favoritarmband fyllt med kristna bilder från Jerusalem. Jag kallas för Parnassus (efter mitt facebooknamn), är 18 år och marsbarn. Har lite halvlockigt-halvvågigt hår strax under axlarna, som jag planerar att få längre fram till balen och studenten (har sedan sommaren slutat med plattången så håller alla tummarna på att det fortsätter växa). Jag går helst omkring i mysiga kläder. Stora. Och mina alldeles för trasiga sockor. Önskar att jag hade massa andra fina kläder.

Jag lyssnar helst på musik från 50, 60 och 70-tal. Även The Smiths ligger nära hjärtat. Bob Dylan är min favorit. Jag tycker väldigt mycket om tjusiga soundtracks från filmer. Jag vill kunna spela vad som helst på ukulele och munspel. Jag tycker att trummor är himla kul.

Jag nästan lever för filmer. Jag älskar att överanalysera och hitta minsta fel. Jag planerar att bli filmregissör och visa mina filmer på bioduken. Har ingen favoritgenre. Det är allt från mysigaste kärleksfilmen till magiska sci-fi-rullar.

Annat som jag tycker om: superhjältar, alldeles för lockiga frisyrer, hängslen, franska, folköl, bio, mina fyrhjulade rullskridskor, min longboard, skratt som gör ont i magen, lp-skivor, citat, tumblr, weheartit, resor, drömmar, nördpojkar, mustanger, mustascher, michael cera, seth rogen, joseph gordon-levitt, ögonblick man aldrig glömmer, julafton, chai-te, rökelser, hela min familj, världens tjusigaste kompisar, wheezy waiter, glee, ugglor, spotify, sommar, bryggor, tatueringar, ron weasley, skumbad, länge planerade livsplaner, nudlar, soppa, galenskaper, jordglobar, ned & chuck, minigrisar, nutella, blandband och blandskivor, handskrivna brev och kärlek.

sista desperata utropet: JAG VILL HA JOBB!!!

Inga kommentarer: