tisdag 23 november 2010

min tro.

dag 04: min tro.
Jag har ingen tro på Gud eller liknande. Men jag tror samtidigt inte att vi bara dör. Att allt blir svart och att det förblir. Fast, Gud är lite utanför mina ramar.

Jag tror på att vara sig själv. I alla fall försöka så gott man kan. Jag tror inte att det innebär att man inte är sig själv, för att man inte vågar göra alla saker. Man måste få ha hinder och ändå kunna vara sig själv. Det är så fort som man börjar kopiera andra i tron om att man själv inte duger som det knasar till sig. Och man får ju heller aldrig glömma att varenda varelse duger mer än bara bra.

Hittade ett citat härom dagen som skrevs in i min citatbok: "be who you are and say what you feel, because those who matter don't mind, and those that mind don't matter". Det är ganska fint, tycker jag.

Inga kommentarer: